Zoveel meer
De ambitie om een wagen te herdefiniëren komt tot uiting in het pure design, geïnspireerd door aerodynamische prestaties. De vooruitstrevende luxe maakt dat de emotierijke rijervaring nóg intenser wordt. Het ontwerp maakt indruk met opvallende elementen die kenmerkend. Zo valt het lage zwaartepunt van de wagen op door de geaccentueerde drempels en de lange wielbasis. De knap gevormde schouderlijn en de opvallende achterdiffusor stralen pure kracht uit. Door de zacht glooiende daklijn die uitloopt in de achterzijde van de Audi RS e-tron GT² is het alsof dit voertuig altijd vertrekkensklaar is, zelfs wanneer het stilstaat.
Interieur
Bij de Audi RS e-tron GT² ligt de nadruk volledig op het functionele epicentrum van het interieur: de bestuurderspositie.
Exterieur
Het sculpturale ontwerp verzoent de dynamische proporties van een Gran Turismo met de onmiskenbare trekken van een Audi RS-model.
Acceleratie
Intelligent thermisch beheer zorgt ervoor dat de prestaties van de wagen adembenemend blijven, zelfs bij meerdere sprints³ na elkaar.
Matrix-ledkoplampen
De Matrix-ledkoplampen met Audi laserlicht⁷ maken fundamenteel deel uit van een vooruitstrevende designtaal. IJzersterk statement: de opvallende lichtsignatuur met het blauwe X-element in Audi laserlicht die uitdeint als een horizontale lichtgolf. De bewegende lichtstrook strekt zich uit over de volledige breedte van de achterkant en wordt aan de buitenranden omlijst door individuele v-vormige ledsegmenten in de verlichtingseenheden - een primeur voor Audi.
Interieur
De vereenvoudigde cockpit met een volledig digitaal 12,3" kleurendisplay en de middenconsole zijn ergonomisch 100% op de bestuurder gericht. De sportzetels voorin bieden goede zijdelingse ondersteuning, zelfs in bochten tegen hoge snelheden. De gevormde buitenste achterzetels accentueren het sportieve karakter van de wagen. De materialen die in het interieur gebruikt zijn illustreren de vooruitgang. U kunt kiezen tussen hoogwaardige lederen bekleding en een ledervrij interieur.
Vlot opladen, thuis en onderweg
De lithium-ionbatterij van 800 V die in het vlakke onderstel verwerkt is, biedt absolute topprestaties — zowel bij het opladen als tijdens het rijden. In combinatie met het recuperatiesysteem biedt ze een bereik tot 501 km volgens de WLTP-meetprocedure (Stroomverbruik¹: 21,6–19,6 kWh/100 km (WLTP); Gecombineerde CO₂-uitstoot¹: 0 g/km (WLTP). Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en uitstootwaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
De grootste prestaties van de Audi e-tron GT zijn ook duidelijk bij het opladen: standaard tot 270 kW bij laadstations met 800 volt. Voldoende opladen voor de volgende 100 km duurt een vijftal minuten. In ongeveer 22,5 minuten laadt de batterij van 5% weer op tot ongeveer 80%.
U kunt de wagen thuis opladen met een standaard laadvermogen van 11 kW. Wilt u sneller opladen met 22 kW? Dan hebt u het optionele e-tron-laadsysteem nodig, in combinatie met de lader van 22 kW (AC) die in de wagen gemonteerd is.
Dynamisch rijden
Het geleverde vermogen van de Audi RS e-tron GT² met zijn volledig elektrische quattro-vierwielaandrijving is bijzonder indrukwekkend. Met zijn elektrische aandrijving op zowel de voor- als de achteras levert hij tot 440 kW vermogen (Stroomverbruik¹: 22,1–19,8 kWh/100 km (WLTP); Gecombineerde CO₂-uitstoot¹: 0 g/km (WLTP). Voor het voertuig zijn alleen verbruiks- en uitstootwaarden volgens WLTP beschikbaar, niet volgens NEDC.
Ontdek de e-tron GT quattro
Het sculpturale ontwerp verzoent de dynamische proporties van een Gran Turismo met de onmiskenbare trekken van een Audi RS-model.
.
.